מעיקרי מצע גשר
חינוך
- הבטחת עתידם של תלמידי ישראל והכנתם לאתגרי שוק העבודה של המאה ה-21.
- הקמת מועצת חינוך לאומית, שתתכנן ותלווה את מדיניות משרד החינוך, כדי שהמערכת לא תטולטל עם כל שר ורפורמה חדשה.
- חיזוק שדרת ההוראה– המורים והמנהלים, ושיפור תכניות ההכשרה לסגל ההוראה.
- שיפור תנאי העסקת כח העזר הלימודי “השקוף” והרחבתו כגון: סייעות ועובדי מנהלה.
- מימון למסגרות החינוך מגיל אפס עד שלוש והעברה של האחריות המיניסטריאלית והפיקוח לידי משרד החינוך.
- בתי הספר יעודדו התמודדות עם אתגרי המציאות והחיים, תוך ראיית כישוריהם הייחודיים ופיתוח היצירתיות של התלמידים והתלמידות, ולא יהיו בתי חרושת לציונים. במקביל יבוטלו מבחני מיצ”ב חיצוניים.
- העדפה מתקנת בתקצוב החינוך באזורים הלא מבוססים, מתן תמריצים למורים ומנהלים מצטיינים לעבודה בפריפריה.
- ביטול הבחינה הפסיכומטרית המהווה מנגנון המנציח את אי השוויון בין קבוצות חברתיות.
- קידום שוויון מגדרי בתכני הלימוד ובמערך הלימוד.
- הפיכת מערכת ההשכלה הגבוהה לנגישה ושוויונית יותר ,באמצעות “תוכניות ואוצ’ר להשכלה גבוהה” והרכבת מל”ג עצמאית, מקצועית ונטולת פניות.
- הכנסת רפורמת חדשנות למערכת החינוך, מיגור החינוך המקצועי שאינו טכנולוגי גבוה וביטול ההסללה האי-שוויונית בחינוך.